Na czym polega aromamarketing i jakie korzyści może przynieść?

Aromamarketing jest jedną z nowoczesnych gałęzi marketingu, która coraz częściej stosowana jest ze względu na swoją skuteczność. Polega ona na świadomym oraz w pełni kontrolowanym oddziaływaniu na zmysł węchu. Dzięki temu, że wnika on w podświadomość tworząc wspomnienia oraz emocje pomaga budować rozpoznawalność oraz dobre skojarzenia z daną marką.

Dlaczego warto zdecydować się na aromamarketing w swojej firmie?

Zapachy bardzo skutecznie pomagają budować prestiż danego miejsca. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza w przypadku takich obiektów, jak restauracje czy hotele. Wdrożenie odpowiednio dobranych i skomponowanych nut zapachowych pozwala skutecznie przyciągnąć klientów i wyróżnić się na tle konkurencji. Nie tylko wydłuża się czas, jaki klienci spędzają w danym miejscu, ale także przyjemne zapachy podnoszą ich komfort oraz poprawiają ogólne samopoczucie. Dzięki temu mają oni dobre skojarzenia z konkretnym miejscem i chętnie do niego wracają. To z kolei przekłada się na zwiększenie zysków. Aromamarketing można tak naprawdę stosować w przypadku każdej firmy. Najczęściej jednak rozwiązanie to wykorzystywane jest w przypadku przestrzeni usługowo-handlowych oraz powierzchni biurowych. Można spotkać je również w gabinetach kosmetycznych, fryzjerskich, lekarskich czy stomatologicznych, czyli wszędzie tam, gdzie komfort osób je odwiedzających ma ogromne znaczenie. Do aromamarketingu najczęściej wykorzystywane są dyfuzory zapachowe, które emitują subtelną, ale jednocześnie dobrze wyczuwalną woń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

19 − 4 =