Zalety multimedialnych reklam

Wielu przedsiębiorców w chętnie korzysta z takich narzędzi marketingowych jak ulotki. Ich wytworzenie i dystrybucja to prosty i stosunkowo tani sposób na dotarcie z własną ofertą do odbiorców. Niestety podstawową wadą tej formy promocji jest to, że oddziałuje ona jedyne na zmysł wzroku. Ulotka na krótką chwilę przyciąga wzrok interesującym hasłem reklamowym lub ciekawą grafiką.

Zdecydowanie większą skuteczność w dotarciu do odbiorców można uzyskać, korzystając z nowoczesnych narzędzi marketingowych, angażujących także inne zmysły. Tego rodzaju możliwość dają multimedialne reklamy, takie jak telebimy czy totemy. Podstawową zaletą tego rodzaju urządzeń jest wysoka jakość obrazu oraz niezawodność działania. Telebimy reklamowe, dzięki możliwości prezentowania filmów lub animacji, pozwalają na tworzenie rozbudowanych i interesujących reklam, które zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę odbiorców od innych form promocji.

Ekrany led lub oled umieszczone w biurze lub podczas targów i wyposażone w głośniki, poza oddziaływaniem na wzrok mogą także angażować słuch, dzięki czemu prezentowane treści są łatwiej zapamiętywane przez widzów. Dynamiczny rozwój technologii led pozwala na tworzenie różnej wielkości ekranów o wysokiej rozdzielczości. Coraz częściej ekrany w formie multimedialnych totemów są umieszczane w miejscach publicznych o dużym natężeniu ruchu, takich jak dworce, lotniska, czy też galerie handlowe.

Tego rodzaju urządzenia są zazwyczaj montowane na wysokości oczu przechodniów, dzięki czemu treści, które emitują są łatwo zauważalne. Jest to niewątpliwa przewaga totemów nad telebimami, które często lokowane są na wysokich budynkach i miejscach mniej widocznych. Ich zaletą jest również trwałość oraz szeroki obszar zastosowań. Multimedialne totemy w zależności o potrzeb mogą pełnić funkcję reklamową lub informacyjną.

W tej drugiej roli wykorzystywane mogą być w przychodniach, muzeach, czy urzędach. Urządzenia te są dodatkowo łatwe w montażu, demontażu i transporcie. Dzięki zastosowaniu solidnych materiałów są odporne na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Personalizacja i interakcja z odbiorcą

Chociaż takie narzędzia marketingowe, jak telebim czy multimedialny totem są skuteczniejsze od zwykłej ulotki, mają pewną wadę. Urządzenia te pozwalają jedynie na odtwarzanie przygotowanych wcześniej treści. Najnowocześniejsze reklamy multimedialne idą jeszcze krok dalej i umożliwiają interakcję z odbiorcą. Na uwagę zasługują przede wszystkim infokioski nazywane również kioskami multimedialnymi.

Urządzenia te zazwyczaj wyróżniają się niebanalnym wyglądem zewnętrznym. Futurystyczne kształty mają przyciągnąć uwagę odbiorcy i zachęcić go do podejścia bliżej. Odbiorca, który zostanie uwiedziony, staje przed wyraźnym ekranem obsługiwanym dotykowo. Dzięki dotykowemu ekranowi użytkownik ma możliwość samodzielnego wyboru prezentowanych treści Możliwość interakcji systemu z użytkownikiem i dostosowywanie prezentowanych treści do jego potrzeb sprawia, że ta forma reklamy jest znacznie bardziej skuteczna od innych.

Rozwój nowoczesnych technologii powoduje, że tego rodzaju interaktywne urządzenia mogą być umieszczane w ścianach, podłogach, czy stołach. Wszystko po to, by zainteresować i przyciągnąć uwagę odbiorcy. Dzięki zastosowaniu interaktywnych witryn sklepowych klient ma możliwość zapoznania się z ofertą firmy nawet wtedy, gdy sklep jest zamknięty. Niewątpliwą zaletą tego rodzaju sprzętu jest jego niezawodność, łatwość obsługi oraz energooszczędność.

Nowoczesne panele led i oled pozwalające na prezentowanie treści w wysokiej rozdzielczości są trwałe i zużywają niewiele prądu. W najbliższej przyszłości można spodziewać się dalszego rozwoju reklam interaktywnych. W niedalekiej przyszłości na rynku zaczną pojawiać się zakrzywione ekrany dotykowe, a także hologramy, które będą alternatywą dla tradycyjnych prezentacji wideo.

Można także oczekiwać wykorzystywania w branży reklamowej humanoidalnych robotów wyposażonych w sztuczną inteligencję. Takie roboty będą umiały nie tylko prezentować multimedialną reklamę, ale również wchodzić w interakcję z odbiorcą, zastępując niejako sprzedawców.

Artykuł przygotowany we współpracy z firmą MEON.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 − 5 =