Strona internetowa dostosowana do potrzeb użytkownika – jak to sprawdzić?

Mimo że firma może posiadać najpiękniejszą stronę internetową na świecie, to nadal nie będzie przyciągała do siebie klientów. Dlaczego? Ponieważ witryna może być źle zaprojektowana i całkiem toporna, co od razu zniechęci internautów. Tak samo mogą oni zareagować, jeśli nie będą w stanie szybko znaleźć niezbędnych informacji. Jeśli więc dzieje się tak, że na stronę wchodzi spora liczba osób, ale mało z nich zostaje, to warto sprawdzić, co z interfejsem witryny jest nie tak, że odrzuca internautów.

Dokładne testy witryny

Skutecznym sposobem na przetestowanie wszystkich funkcjonalności jest audyt UX. Pozwala on za pomocą reprezentatywnej grupy odbiorców zmierzyć ich zadowolenie z korzystania z serwisu i odnotować wszelkie tzw. „ściany”, na które trafiają i które ich zniechęcają. Na podstawie zebranych informacji można skutecznie usunąć problemy i zmodernizować stronę tak, by była zadowalająca dla odbiorców. Da się to zrobić bez nadmiernego modyfikowania jej wyglądu, co powinno uspokoić estetów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwanaście + 15 =