Podejście zadaniowe w nauczaniu języka angielskiego

Obcych języków najłatwiej nauczyć się w działaniu. Choć wielu nauczycieli ciągle preferuje metodę opartą na opanowywaniu słówek i wyrażeń poprzez uczenie się ich na pamięć, to jednak podejście zadaniowe wielu uczniom znacznie ułatwia samą naukę i późniejsze wykorzystanie wiedzy w praktyce. Z tego też powodu wiele z kursów językowych dla firm w Krakowie wykorzystujących ten system cieszy się sporym powodzeniem. Czym jednak jest podejście zadaniowe (task-based approach) i jak można je wykorzystać w nauczaniu języka angielskiego?

Co oznacza task-based learning i jak wdrożyć je do nauki?

Nauczanie z wykorzystaniem podejścia zadaniowego cechuje się tym, że nauczyciel nie podaje wiedzy “na tacy”, gotowej do zapamiętania, a raczej stwarza sytuację, w której to uczniowie muszą w naturalny sposób zdobyć konkretne słownictwo, by wykorzystać je do wypełnienia zadania. Zadaniem może być na przykład napisanie podania o pracę (podczas którego konieczne jest zapoznanie się ze stylem formalnym listów), raportu na dany temat czy innej pracy pisemnej. Przed rozpoczęciem prowadzący może podać listę potrzebnych słówek, przypomnieć niezbędne zasady gramatyczne, jednak to od ucznia zależy, jak rozwiąże problem.

Zaletą takiego podejścia jest to, że nie ma nikogo, kto poprawiałby błędy na bieżąco przed całą grupą, a więc znika lęk przed pomyłką. W takich warunkach uczenie się przebiega sprawniej, uczniowie nabierają pewności siebie i chętniej mówią po angielsku, a przy okazji sami poszukują rozwiązań, więc lepiej je zapamiętają. Z metodą tą możemy się zapoznać zarówno na kursach angielskiego dla dzieci z dojazdem w Krakowie, jak i na zajęciach grupowych czy w niektórych szkołach językowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedemnaście + 8 =