Jakie suplementy przyjmować w okresie wzmożonej aktywności fizycznej?

Intensywne treningi powodują wzrost zapotrzebowania organizmu na określone składniki odżywcze. Dostarczenie ich razem z pożywieniem nie zawsze jest możliwe. Odpowiednia suplementacja pomoże z kolei w osiągnięciu jak najlepszych efektów, a także wpłynie na ogólną kondycję, wytrzymałość oraz samopoczucie. Co więc warto przyjmować, kiedy uprawia się sport?

Odżywki białkowe zbudują silne mięśnie

Bez względu na rodzaj uprawianej aktywności fizycznej, na pewno w pierwszej kolejności warto sięgnąć po odżywkę białkową. Taki suplement, w postaci proszku, który po rozrobieniu z wodą przyjmuje postać koktajlu, jest niezwykle ważny dla zachowania siły oraz zbudowania masy mięśniowej. Białko jest bowiem podstawowym budulcem całego organizmu, a im więcej się ruszamy, tym bardziej wzrasta na nie zapotrzebowanie. Koktajl białkowy najlepiej spożywać bezpośrednio po ćwiczeniach – pomoże w szybszej regeneracji, a także wpłynie korzystnie na rozrost mięśni. Inną, ważną sprawą jest suplementowanie kreatyny oraz kolagenu, które nie tylko wpływają na umięśnienie, ale wzmacniają stawy i zapobiegają urazom.

Aminokwasy – poprawią rezultaty treningów

Co zaś zrobić, żeby trening był jeszcze bardziej efektywny? Tutaj ważne jest przyjmowanie preparatów aminokwasowych. Istnieje ich wiele rodzajów, należy więc dostosować produkt do rodzaju aktywności – są to m.in. BCAA, arginina i glutamina. Aminokwasy wzmocnią siłę i poprawią wydolność organizmu, a także przyspieszą efekty treningów. W takie profesjonalne suplementy najlepiej zaopatrywać się w odpowiednich sklepach, o dobrej renomie. Można zajrzeć np. na stronę https://goodpower.eu/, gdzie dostępnych jest dużo preparatów idealnych dla sportowców i osób aktywnych. Poza tym, dobrze jest też suplementować witaminy i minerały, które poprawią ogólny stan zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × 5 =