Czy odpowiednia prezentacja produktów przekłada się na ich sprzedaż?

Wielu właścicieli sklepów zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę pełni odpowiednia ekspozycja produktów. Stąd też przedsiębiorcy starają się nie oszczędzać środków na odpowiednie wyposażenie sklepu, umożliwiające w profesjonalny sposób zaprezentowanie klientom posiadanych produkty i jednocześnie zachęcić ich do dokonywania zakupów. Czy jednak odpowiednia ekspozycja zapewnia osiągnięcie wyższej sprzedaży i wpływa na zwiększenie obrotów w firmie? 

Czego klient nie zobaczy, tego nie kupi 

Stara zasada sprzedaży brzmi – czego klient nie zobaczy, tego nie kupi. Tym podstawowym założeniem kierują się więc właściciele sklepu, planując całą ekspozycję towaru. Musi ona przede wszystkim prezentować cały dostępny asortyment i jednocześnie spełniać wszelkie zasady dotyczące dobrego, estetycznego wyglądu. Do ekspozycji artykułów spożywczych zdecydowanie przydadzą się sklepowe półki. Jeśli chodzi o ubrania, to powinny znaleźć się na wieszakach, a do prezentacji zawieszek i akcesoriów przydadzą się stylowe i funkcjonalne panele sklepowe. Ważne jest, aby miejsce na którym znajdzie się towar wyglądało profesjonalnie. Produkty powinny ponadto posiadać widoczną dla klienta cenę oraz w przypadku artykułów spożywczych również przelicznik wagowy. Udowodniono również, że najbardziej na umysł klienta i chęć kupowania działają specjalne oznaczenia promocji. Warto w tym celu zaopatrzyć sklep w specjalne plakaty, tabliczki lub naklejki. Wprowadzenie takiego systemu zagwarantuje większe zainteresowanie klientów i z pewnością przyczyni się również do zwiększenia sprzedaży. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × jeden =