Budowa automatycznej skrzyni biegów

Skrzynia biegów ma za zadanie zmienić przełożenie silnika dostosowane do aktualnej prędkości pojazdu. W samochodach można spotkać skrzynię manualną, w przypadku której kierowca samodzielnie dostosowuje biegi oraz automatyczną. Działa ona samoczynnie dzięki podłączonemu do niej oprogramowaniu, co sprawia, że jest urządzeniem zaawansowanym technicznie.

Jak działa automatyczna skrzynia biegów?

Każda automatyczna skrzynia biegów składa się ze sprzęgła do silnika, zespołu przełożeń oraz sterowania. Najczęściej wykorzystywanym sprzęgłem jest konwerter momentu obrotowego lub sprzęgło hydrokinetyczne. Zestawy przełożeń tworzą zestawy koszy składających się z kół satelitarnych lub słonecznych. To one realizują wszelkie przełożenia i mogą zawierać także elementy zapadek blokujących, które są odpowiedzialne np. za parkowanie. Podczas jazdy oprogramowanie cały czas monitoruje prędkość samochodu oraz różne czynniki, które odpowiadają za poprawną jazdę.

W momencie, gdy pojazd zwalnia lub przyspiesza skrzynia automatycznie włącza odpowiedni bieg dopasowany do konkretnych okoliczności. Jej działanie jest zdecydowanie bardziej płynne niż w przypadku urządzenia manualnego, a zmiana biegów jest praktycznie nieodczuwalna przez kierującego pojazdem oraz pasażerów. Aby skrzynia działała poprawnie konieczne jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu oleju napędowego. W razie awarii tego elementu konieczne jest przeprowadzenie jej naprawy. Jedną z firm oferujących usługi naprawy automatycznych skrzyni biegów można znaleźć na stronie https://www.mvs.auto.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

7 + osiemnaście =